DigiReceptie Bezoekersplanning en -registratie voor Verzorgingshuizen
Voldoet aan de Handreiking voor bezoekbeleid verpleeghuizen
Beheer van tijdvakken voor bezoek
Monitoring van bezoekafspraken
Naleving richtlijnen RIVM
Eenvoudig inplannen van bezoek
Voldoet aan wetgeving AVG
De strijd tegen het coronavirus heeft grote invloed
op het leven en werken in het verzorg of verpleeghuis.
Onze missie: op een veilige manier persoonlijk contact weer mogelijk maken
Eenzaamheid is de grootste vijand
Veiligheid is meer dan ooit een centraal aandachtspunt. Kwetsbare bewoners en medewerkers zo goed mogelijk beschermen is de grootste prioriteit. Persoonlijk contact met geliefden zoals familie en vrienden is direct gekoppeld aan de levensvreugde en dus gezondheid van bewoners. Juist nu, in een periode waarin mensen elkaar hard nodig hebben en de dagbesteding is weggevallen. Gelukkig is bezoek weer toegestaan, het vraagt echter wel om een gecontroleerde aanpak.
Technologische toepassingen
Hoe plan je bezoekers zorgvuldig en hoe voldoe je aan de bezoekbeperking uit de noodverordening? Met DigiReceptie heeft u volledig controle en digitaal overzicht over het inplannen en registreren van bezoekers voor bewoners. Hierdoor wordt er veel tijd bespaard aan handmatig en kwetsbaar planwerk. Bij een contactonderzoek is DigiReceptie tevens een waardevolle bron van data, met een druk op de knop zijn alle contactmomenten inzichtelijk. DigiReceptie vereenvoudigd de naleving van de RIVM richtlijnen.
Digitale registratie
DigiReceptie is een complete oplossing voor het uitnodigen en aanmelden van bezoekers. Via een unieke webpagina, in huisstijl van uw organisatie, kan een bezoeker een afspraak plannen. Bezoekerstijden en maximaal aantal bezoeken kunnen per locatie, per unit of per bewoner in verschillende dagdelen worden ingesteld. Via het DigiReceptie WebPortaal kan het bezoekverzoek worden goedgekeurd en ingepland of worden afgewezen. Dit kan ook geheel automatisch als de afspraak binnen de gestelde grenzen valt. De bezoeker ontvangt een persoonlijke uitnodigingsmail of afwijzing. De inhoud van deze mails is aanpasbaar via het Online Portaal. Hier is het ook mogelijk om een bezoekersafspraak te plannen door een medewerker, bijvoorbeeld voor mensen die geen internet/mail hebben. Op de overzichtspagina of in uw agenda software is eenvoudig in te zien welke bezoekers worden verwacht.
Het proces in 6 stappen
1. Bezoekers kunnen zich via een webpagina aanmelden voor bezoek
2. Het bezoekverzoek wordt goed- of afgekeurd in het WebPortaal
3. Bezoeker ontvangt een mail met uitnodiging met QR code of afwijzing
4. Bezoeker scant zijn QR-code of toetst naam in bij aankomst
5. Medewerker krijgt een notificatie dat er een bezoeker is
6. Bezoeker scant zijn QR-code of toetst naam in om zich af te melden
Aan- en afmelden van bezoek
De bezoeker scant – contactloos – zijn QR-code uit de uitnodigingsmail bij aankomst of typt zijn of haar naam in. Hierna is het mogelijk om Corona toets-vragen te stellen, zoals ‘Bent u verkouden’ en bezoekersvoorwaarden te accorderen. Daarna is het bezoek geregistreerd en ontvangt een medewerker een notificatie dat er een bezoeker is. Zo kan gemakkelijk worden gecontroleerd of de voorschriften worden nageleefd. De bezoeker herhaalt de handeling bij vertrek om zich af te melden. Bezoekers en medewerkers kunnen zo eenvoudig aan de 1,5 meter afstand maatregel voldoen.
Goede en duidelijke
communicatie vooraf
In de uitnodigingsmail kunnen vooraf vragen over de gezondheidstoestand van de bezoeker worden getoetst en hygiëne- en bezoek-instructies worden gecommuniceerd. Zo is er altijd goede en duidelijke communicatie, conform protocol en verlaagt of voorkomt u onnodige contactmoment en daarmee de kans op besmetting aanzienlijk.
Implementatie tijd
Het is drukker dan ooit voor zorgmedewerkers. DigiReceptie is zeer eenvoudig te implementeren en vraag nagenoeg geen uitleg door de intuïtieve werking. Het is letterlijk de bewoners en medewerkers invoeren, bezoektijden instellen, de kant en klaar iPad of kiosk in de ontvangstruimte plaatsen en de uitnodigings link communiceren met bezoekers. Uiteraard helpen we volledig bij het opstarten en het trainen van de beheerder zodat de gemiddelde tijdsinvestering 4 uur bedraagt.
Onze prioriteit is: tevreden klanten, innovatie en veiligheid
Dat doen we door software te maken die gewoon goed werkt. We zeggen wat we doen en doen wat we zeggen en zetten veiligheid en privacy voorop in alles wat we doen. We zijn totaal flexibel en onafhankelijk door eigen in-house softwareontwikkeling. We hebben jaren ervaring in het registreren van bezoekers bij inmiddels honderden toonaangevende instellingen en bedrijven.
Functies van DigiReceptie voor verzorgingshuizen
Blij met DigiReceptie
De implementatie van DigiReceptie is eenvoudig en snel te realiseren. We maken eerst een offerte. Na goedkeuring starten we het account zodat bewoners en medewerkers kunnen worden toegevoegd. Na het plaatsen van de Tablet of BigScreen Kiosk is DigiReceptie klaar voor gebruik.